dijous, 26 de desembre del 2013

LA DESCRIPCIÓ

A classe de COED (Comunicció Oral, Escrita i Digital),  hem treballat diferents formes de manifestar la descripció. Vàrem practicar la descripció amb l'activitat Qui Ets Tu?

DESCRIPCIÓ


La descripció és una tipologia textual que pot ser objectiva, si té una intenció explicativa o informativa. També pot ser subjectiva, si qui escriu deixa entreveure l'opinió o els sentiments que li produeix allò que es descriu.


Aquest és el poema que vaig confeccionar. Vaig intentar plasmar les meves paraules per descriure a una companya de classe. Aquesta companya és Magalí Ferreiro. 



ASÍ ES ELLA


Dulces son sus palabras,
sus gestos y sus miradas,
contigo está para todo,
en las buenas y en las malas.


Contagiosa es su alegría,
y sacando una sonrisa
a los problemas y tristezas
ella siempre positiva.


Cuando tú la necesites
estará todos los días
para apoyarte y decirte
no te preocupes, estate tranquila.


Con cariño es detallista
para sacarnos las sonrisas
es graciosa y divertida


incluso en una despedida.

AMPLIACIÓ

Aquesta activitat també m'ha servit per aprofundir més en aquest tema. Per tant, una altra activitat realitzada és crear una imatge amb diferents objectes per tal d' escriure a una persona. Jo vaig descriure a la meva companya Magalí Ferreiro. Vaig utilitzar els colors per a descriure a aquesta persona.El color taronja, groc i rosa. 

El color taronja representa l'entusiasme, la felicitat, l'atracció, la creativitat, la determinació, l'èxit, l'ànim i l'estímul.
El color groc representa l'alegria, la felicitat, la intel · ligència i l'energia.
El color rosa representa dolçor i delicadesa.
Aquesta és una fotografia del dia de l'exposició.




AMPLIACIÓ

A moltes cançons trobem molts tipus de descripcions i no ens n' adonem. A continuació us deixo una cançó de Txarango on es descriu la situació de Barcelona a la primavera i el dia de Sant Jordi. 



També podem trobar altres manifestacions de descripció, com poemes, novel·les, assaigs, contes...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada